Egy élményekkel teli kirándulás Magyarországon PDF Nyomtatás E-mail

Már nagyon vártuk ezt a kirándulást, mindennapi beszédtéma volt az iskolában. Kérdések és válaszok tömkelege töltötte be az egész osztályt.

Volt, aki az indulást várta a leginkább, napokkal azelőtt csomagolni kezdett. Mások szorongtak: milyen lesz egy idegen család tagjaként élni néhány napig?

És végre, indulhattunk! A hosszú és fárasztó út alatt dübörgött a zene a buszban, rajzfilmet, filmet is néztünk.

Reggel érkeztünk Budapestre, a Hősök terére. Végigsétáltunk az Andrássy úton, megérkeztünk a Szent István bazilikához. Láthattuk a Szent Jobbot, megcsodálhattuk Budapest legnagyobb templomát. A téren megkóstolhattuk a sokat emlegetett rózsafagyit, amely amilyen szép, olyan finom is volt.

180600 Kirándulás 01

Legközelebbi állomásunk egy interaktív szökőkút volt a Szabadság téren, ahol szinte mindenki elázott. A víz csepegett belőlünk! Amikor már kezdtünk megszáradni, odaértünk a Országházhoz, ahol elfáradt székely módjára lehuppant a földre az egész osztály a téren. Mint egy nyáj, úgy ültünk ott, és bámultuk a rövid katonai őrségváltást.

180600 Kirándulás 02

Az Országház meglátogatása után átsétáltunk a Lánchídon, megálltunk a Nulladik kilométernél, ahol mindenki csak ámult és bámult, annyira szép volt a kilátás. A következő célpont a Budai vár volt, ahol láthattuk a királyi palotát, Mátyás templomot, Halászbástyát is, de a legszebb mégis a panoráma volt.

Később elutaztunk Piliscsabára, ahol várt már minket a fogadó osztály. Ahogy leszálltunk a buszról, a fiúk kézfogással kezdték az ismerkedést, míg mi, lányok egy helyben ácsorogtunk félelmünkben. Az ismerkedés hosszas beszélgetéssel folytatódott, a fogadó gyerekek nagyon aranyosak voltak. Az elosztás után mindenkit elvittek az iskolából. A családok kedvesek és barátságosak voltak, mindenkit szívélyesen fogadtak.

A következő két napot a két osztály együtt töltötte. Első nap Visegrádon rendhagyó történelemórán érezhettük magunkat a királyi palotában és a fellegvárban, Panoptikumban, majd közösen bobszánkóztunk. Délután egy család a saját udvarán kerti partin fogadott mindenkit. Hagyományos gyerekjátékokkal, sporttevékenységekkel, tánccal, közös viccmondással töltöttük az időt.

180600 Kirándulás 03

Vasárnap a kenuzás volt a legfőbb program, ami a legtöbb ember kedvence is lett. Előre mindenki a saját tempójában evezett, de a végére igazi csapatmunkában izzadtunk. Jó volt azt látni, hogy mindenki beleadott apait-anyait azért, hogy "győzzön" a csapata. Látszott, hogy a két osztályt még jobban összehozta a kenuzás, a közös munka.

180600 Kirándulás 05

Mivel senki nem borult fel a kenuval, ezért a Dunában egy kis "fürdés" következett.

Miután vége lett ennek a jó mókának, meglátogattuk az Esztergomi bazilikát, amely a legmagasabb templom Magyarországon. A kilátásért megérte 500 lépcsőfokot felmenni! Látszott onnan a Mária Valéria híd is, amin később átmentünk Párkányba, azaz Szlovákiába. Ott fagyiztunk, egy vicces "bohóc török" bácsi csak úgy dobálta a gombócokat.

180600 Kirándulás 04

Hétfőn már a fogadó osztály nem jöhetett velünk, hiányoztak is nagyon. Újból Budapest volt a cél. A Csodák Palotájába mentünk először, ami nekünk nagyon tetszett. Izgalmas, szórakoztató és trükkös volt. Rengeteget kísérleteztünk, kihívás is volt nagyon sok, valamint egy elképesztő fizikaóra telistele érdekes mutatványokkal. Úgy érzem, ha csak egy picivel is, de okosabbak lettünk!

A Tropicarium volt a következő ámulatba ejtő helyszín, ahol rengeteg trópusi élőlényt láthattunk. Mindenkinek volt kedvence, a többségnek a rájasimogató, a cápás alagút-akvárium.

Majd eljött a legjobban várt program, a Cyberjump trambulinpark. Ezt mindenki nagyon várta. Az előkészületek után mindenki rohant ugrálni. Kidobósoztunk, bukfenceztünk és szaltóztunk, különböző gyakorlatokat és trükköket mutattunk egymásnak. Volt szivacsokkal tele gödör, ahová nem győztük egymást elégszer belelökni. Volt még mászófal és akadálypálya is. Boldogok voltunk, mindenki élvezte, de ugyanakkor nagyon el is fáradtunk.

Este még volt energiánk a fogadó osztállyal egy közös zászlószerzős játékra is.

Eljött a kirándulás utolsó napja, amelyet már olyan sokan nem is vártunk. A búcsúzáskor részt vettünk az iskolában a reggeli imán, ami elsőre nekünk fura volt, hisz ez a mi iskolánkban nem megszokott. Búcsúzásképp közösen énekeltünk, majd szomorúan ballagtunk a busz felé. Nehéz volt elválni, volt, aki elsírta magát.

De azért ez a nap is tartogatott néhány érdekességet, mert aznap mentünk Debrecenbe. Volt egy kis szabad időnk városnézésre, majd élményfürdőbe mentünk, ami ugyancsak szuper volt. Nagyon sokat szórakoztunk, vízicsúszdáztunk.

180600 Kirándulás 06

Mindenkinek nagyon tetszett ez a kirándulás. Nagyon örülünk, hogy új barátokat szerezhettünk, hogy a piliscsabai gyerekek ugyanolyan “normálisak”, mint mi, hogy együtt sokat játszottunk, beszélgettünk, tanítottunk egymásnak “új szavakat, kifejezéseket”, új élményekkel gazdagodtunk, hogy megtapasztalhattuk azt, hogy milyen az, amikor egy család teljesen befogad, hogy milyen az, amikor a harmadik nap már hiányzik a testvérosztály, és hogy ez a sok szép minden milyen hamar, egy pillanat alatt eltelik.

Alig várjuk, hogy jöjjenek a piliscsabaiak!

VI.A osztály, 2018. június

Tiszta Formák Alapítvány

A tanulmányút a Tiszta Formák Alapítvány támogatásával valósult meg.

Támogatásukat ezúton is köszönjük!

Nagy Imre Általános Iskola, Powered by Joomla! and designed by SiteGround Joomla Templates