Őrzők a végeken PDF Nyomtatás E-mail

A magyarországi kirándulás előtti két napban nagyon izgatott voltam, hisz még soha nem voltam elmenve itthonról ilyen sokat egyedül. Rengeteget pakolásztam a bőröndömbe, mert kis helyen sok minden el kellett férjen. (Tánczos Gergő VI.B o.t.) Éppen csak odaértem a megbeszélt időpontra, hajnali 6-ra, az indulás előtti „népszámlálásra”.   Hosszú út állt előttünk, sűrű programokkal. (Deák Orsolya VIII.A o.t.) Augusztus 20-a reggelén indultunk el, erre a mindenki által nagyon várt kirándulásra.  Már régóta vártam erre a pillanatra, hiszen tudtam, hogy hamarosan találkozhatok a rég nem látott szombathelyi barátnőmmel, Lénával. (Izsák Adél VII.A o.t.)

Ezen a kiránduláson, rengeteg látnivalóhoz elmentünk, és sok élményt szereztünk. Ezek a kalandok pár sorban sajnos nem leírhatóak, így csak egyről tudok beszámolni, ami a legjobban tetszett. (Albert  Hunor VIII.A o.t.) Debrecen forgatagában az oszi néni jegyet vett nekünk, és szabadidőt kaptunk, hogy körbejárjuk a virág- és autókiállítást.

Őrzők a végeken 01

Nagyon hamar eltelt az idő, egy kis séta után már kellett is kimenni. (Mihály Tamás VIII.A o.t.) Gyönyörű virágokkal díszített kocsikat pillantottunk meg. Rengeteg autó sorakozott fel, szebbnél szebb érdekességekkel. Felkeltette az érdeklődésemet, hogy hogyan tudtak ilyen óriási kocsikat virágból kirakni. Nagyon szeretnék még egyszer oda ellátogatni. (Szőke Boróka VI.B o.t.)

Őrzők a végeken 02

Milliónyi apró virág mosolygott le ránk, és ez a milliónyi kis csoda együtt alkotott egy még nagyobb, színpompásabb képet a kocsikon. Mindegyik alkotástól tátva maradt a szám. A karnevál forgataga alatt visszacsöppentünk a régi időkbe, hiszen megannyi öreg autó is pillantott ránk. Azok a kocsik, melyekről eddig álmodni se mertem, most saját szememmel láttam, akár meg is foghattam kormányukat, miközben katonásan sorakoztak a látogatók szeme előtt. (Mihály Tamara VIII.A o.t.)

Hosszú utazás után megérkeztünk Budapestre, ahol este megcsodálhattuk a tűzijátékot. Számomra nagy élmény volt, mert eddig csak tévén keresztül láthattam. (Izsák Adél) A tűzijáték egy életre szóló emlék volt számomra. (Kövér Szidónia VII.D o.t.)

Másnap korán keltünk, és metróval bementünk a központba. Az Országház nemcsak  kívülről, hanem belülről is nagyon tetszett. Sok aranyozott  tárgyat láttam, nekem legjobban a csillárok tetszettek. A kupolateremben  megtekinthettük a Szent Koronát, a  Jogart, az Országalmát és a Koronázási Kardot. Azért tetszett ez a legjobban, mert itt mindennek, a falra festett képektől elkezdve az ablaküvegekig külön története van. (Benő Dorottya VI.B o.t.) A vezetőnk sok érdekességet mondott az Országházról, és a történelmi tudnivalók bemutatása sem maradt el. Bámultam az idegenvezető szavai nyomán az épület minden elemét. (Kész Tamás VIII.A o.t.) A teremben volt két őr, akik vigyáztak a Koronára. A fejük fölött 96 méter magasan volt a mennyezet. Elmondták nekünk azt is, hogyha a csillárban kiég egy körte, akkor azt csak kintről lehet kicserélni.  Kívülről fel kell mászni az Országház tetejére, ott van egy kis létra, amin leereszkedhetnek egészen a csillárig, és csak ott tudják kicserélni az izzót. Hatalmas volt a kupolaterem tele szobrokkal, amik ismert személyeket ábrázolnak: Szent István, Könyves Kálmán, Mária Terézia, Mátyás király stb. (Csiszér Szidónia VIII.A o.t.)

Őrzők a végeken 03

A Szent István bazilikában a Szent Jobb tetszett, a mennyezet meg az oltár. (Kiss Miklós VII.D o.t.)

Majd ettünk mindenki örömére rózsafagyit. Később elmentünk a Magyar Nemzeti Múzeumhoz, ahol a Seuso-kincseket is megnéztük. Ezután a Szabadság téri szökőkútnál töltöttünk egy kis időt, aminek a közeléből elindultunk az esti városnézésre egy emeletes busszal. Nagyon vagány volt, a Hősök terétől a Gellért-hegyig minden nevezetességhez elvitt a busz. A buszozás után elsétáltunk a Margit-szigetre a zenélő szökőkúthoz.  (Izsák Adél )

Őrzők a végeken 04

Este visszamentünk a szállásra, és kipihentük magunkat. Reggel elmentünk hajókázni a Dunára, és utána az állatkertbe. A szerdai kedvencem az állatkerti látogatás volt a csókolózó jegesmedvékkel és az elefántbébivel. Bár vetélytársa az esti séta a Margit-szigeten. (Deák Orsolya )

Szerda reggel elmentünk hajókázni a Dunára. Nagyon örültem ennek, hisz láthattam a Duna partján elhelyezkedő fontosabb épületeket. A hajókázás után egyből az álltakertbe mentünk. Ott a tanárok elcsaptak minket pár órára. Nagyon érdekes volt, mert még soha nem láttam ennyi állatot egy helyen. A kedvenceim a majmok voltak. Annyira bolondosak! Nagyon élveztem őket. Az állatkerti látogatás után készítettünk egy utolsó képet a Hősök terén, és azzal elindultunk a Balatonra. (Vizi Benedek VII.D o.t.)

Őrzők a végeken 05

Még aznap késő délután megérkeztünk Balatonfüredre. Reggel lementünk a Balaton partjára, és már a következő pillanatban mindenki a vízben játszadozott. Nagyon sok időt töltöttünk ott, mégsem akartunk kimenni a langyos vízből, amikor indulni kellett.  Rövid városnézés után indultunk ebédelni és pakolni. Délután érkeztünk Szombathelyre, ahol már vártak minket a fogadó családok. (Mihály Tamás ) A Balatonon volt sok kacsa és pár hattyú is. Sokat voltunk a vízben, és megkóstoltuk a fügét is, amit egy bácsi hozott. (Székely Zalán III.A o.t.) A nap beragyogta az eget, alig jelent meg pár bárányfelhő az égen, a víz melegen hullámzott, gyerekek kacaja töltötte be a levegőt. Mindannyian a vízben pancsoltunk, labdáztunk és élveztük, hogy ott lehetünk, ahol vagyunk. (Mihály Tamara )

Augusztus 23-án, délután megérkeztünk Szombathelyre, az oladi iskolához. Nagyon örültem, hogy újra találkozhatok Lénával, akit a tavaly én fogadtam. Idén ő fogadott engem és Adélt. Akkor még nem ismertem annyira Adélt, de örültem, hogy így most jobban megismerhetem őt is. A sulinál találkoztunk Lénával, és megismerhettük az édesanyukáját is.

Őrzők a végeken 06

Másnap kimentünk a Savaria karneválra, és körbejártuk a bazárokat. A lányokkal nagyon jól kijöttünk. Sokat nevettünk, mindenben egyetértettünk, és biztos, hogy fogunk még találkozni. Léna családja nagyon befogadó volt, mindig otthon éreztem magam. (Martini Dóra VIII.A o.t.)

Számomra a kirándulás egyik legszebb mozzanata az volt, amikor egyik este megnéztük Szombathelyt egy dombról. Mivel már koromsötét volt, a fények még gyönyörűbbé tették a várost. Néhány érdekességet is megtudtunk, aztán sétáltunk még egy darabig. A levegő kellemesen hűvös volt, így még ez sem okozott gondot. Mindeközben persze jól szórakoztunk. (Kész Sarolta VIII.A o.t.)

A családnál nagyon jól éreztem magamat. (Mihály Tamás)

Őrzők a végeken 07

Számomra hatalmas öröm volt újra látni Gergőt. Gergő a családjával együtt nagy szeretettel fogadott az iskola udvarán. (Tánczos Gergő) A családoknál töltöttünk három felejthetetlen napot, voltunk a Savaria karneválon, koncerten, moziban, készítettünk házi hennát. Hétfőn könnyes szemmel búcsút vettünk tőlük. (Deák Orsolya)

Rövid hévízi séta után Keszthely volt a következő megállónk. Ott megnéztük a Festetics-kastélyt és a hintókiállítást.

Őrzők a végeken 08

Ezután továbbindultunk, és a következő megállónk egy kényszermegállás volt, mert defektet kaptunk. Szerencsére a sofőr bácsi és egy felnőtt gyorsan kicserélte a kereket, így gyorsan tovább mehettünk. Szegeden annyira volt időnk, hogy megnézzük a szegedi dómot és a Tiszát. A dinó-kiállítást, sajnos, lekéstük. (Vizi Benedek)

Aradon a Szabadság szobrot néztük meg, Déván ebédeltünk. Amire hazamentünk már este volt és fáradtak voltunk, de ez engem nem tántorított el, hogy óra hosszat beszéljek az eddigi legjobb kirándulásomról. (Erőss Tamás VII.D o.t.) Este eléggé fáradtan értünk haza, de nagyon jól telt a kirándulás! (Csiszer Maya VII.D o.t.) Szüleimnek megígértem, hogy jövőre együtt megyünk a karneválra. Számomra a kirándulás felejthetetlen élmény marad.  Nagyon szeretnék eljutni Szombathelyre jövőre is. (Tánczos Gergő) Rengeteg új élménnyel gazdagodtam ezen a kiránduláson. (Martini Dóra) Nagyon tetszett a kirándulás és nagyon feldobta a nyaramat. Jövőre is biztos megyek. (Haschi Péter VII.A o.t.) Ez a kirándulás felejthetetlen élmény volt azért is, mivel eljuthattam Magyarországra, amit már régóta szerettem volna látni. (Antal Renáta VII.D o.t.) Nagyon szép, élményekben gazdag kirándulás volt, felejthetetlen élmény marad számomra. (Izsák Adél) A nyár legjobb kirándulása volt. Minden napját élveztem. (Szőke Boróka) Úgy érzem, hogy ezt a kirándulást sohasem fogom elfelejteni. (Vizi Benedek) Felejthetetlen kirándulásban volt részem, örülök, hogy részt vehettem. (Deák Orsolya)

Köszönettel tartozom mindenkinek, aki hozzájárult, hogy a részese lehettem ennek. (Mihály Tamara) Az egész kirándulás varázslatos volt, nagyon köszönöm, hogy itt lehettem. (Mihály Tamás)

Őszintén köszönjük, hogy a Tiszta Formák Alapítvány támogatta elképzelésünk megvalósulását az utazási költségek egy részének felvállalásával.

TFA

Szerkesztette: Bedő Aranka magyartanár, 2018

Nagy Imre Általános Iskola, Powered by Joomla! and designed by SiteGround Joomla Templates